A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Вашковецька територіальна громада
Чернівецька область, Дністровський район

Інтерв'ю із директором ЗЗСО І - ІІІ ст. села Шишківці Олегом Томашем

Дата: 05.02.2021 19:12
Кількість переглядів: 1276

  • Опишіть, будь ласка, якою є Ваша школа?
  • Я вважаю, що школа займає значне місце у житті кожної людини і її завжди називають другою домівкою. І ось наша школа є саме такою! Діти тут не тільки здобувають знання, а й знаходять нових друзів, вчаться бути добрими та чуйними людьми.  Наша школа не нова , їй майже 70 років, вона побудована ще у 1952 році. Проектна потужність школи 160 учнів, проте на сьогодні у школі навчається уже 260 учнів. Приміщень не вистачає, школа потребує додаткових класних кімнат, нового харчоблоку.
  • Що Ви можете сказати про педагогічний колектив у Вашій школі?
  • Важливим чинником, від якого залежить кінцевий результат роботи, є кадрове забезпечення школи. Педагогічний колектив у нас відносно молодий, дружній. Станом на 1 вересня 2020 року він налічував 28 педагогів. У нас працює 7 «Спеціалістів», 5 педагогів «Другої категорії» , 6 педагогів «Першої категорії» та 10 – «Вищої категорії». Також 4 педагогам присвоєно звання «Старший вчитель», 1- му – «Вчитель –методист», і 2 педагогів у нас «Відмінники освіти».
  • Зараз у цілому світі дуже непроста ситуація пов’язана із пандемією коронавірусу і всі заклади освіти були вимушені працювати в режимі дистанційного навчання. Скажіть, будь ласка, яким чином було організоване дистанційне навчання у вашій школі?
  • Ніхто з нас не був готовий до пандемії й обставин, які вона спровокувала. У березні 2020 року, коли ми вперше були змушені навчатися у дистанційному режимі, ми почали із того, що провели навчання для педагогічних працівників щодо використання онлайн інструментів, які дозволили нам надавати якісні освітні послуги в умовах карантину. Наші вчителі використовували і використовують платформу Google Classroom, для ефективної комунікації з учнями, онлайн інструменти: Zoom, Google Meet, Skype, Microsoft Teams, для проведення відео – зустрічей, ресурс Classtime, для здійснення тестування та оцінювання досягнень учнів. Зрозуміло, що дистанційне навчання не замінить очного навчання. Та в умовах пандемії, я вважаю, що наша шкільна команда впоралась!
  • Зараз у соціальних мережах є дуже багато оголошень про різні творчі та наукові конкурси тощо. Чи є у Вас успіхи у даному напрямку роботи?
  • Так, звичайно! У 2019/2020 н.р. було 25 переможців у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад . Троє учнів захищали честь школи у ІІІ етапі обласних олімпіад (Голбан Вікторія, Ігнатова Крістіна, Романов Микола). Романов Микола зайняв 3 місце в ІІІ етапі обласної олімпіади з ІКТ. Також, у 2019/2020 н.р, вихованці школи зайняли 29 призових місць у різноманітних конкурсах на ІІ етапі та 2 призових місця на ІІІ обласному етапі. У цьому непростому навчальному році в нас також є успіхи! Двоє учнів (Кадельник Мар’яна та Тодоріка Іван) стали призерами обласного конкурсу Байт, а учениця Ігнатова Крістіна стала переможницею обласного конкурсу Користувач ПК. Звичайно, це лише «сухі» цифри, але за кожною перемогою стоїть кропітка праця учнів та педагогів школи.
  • Ви розповіли про участь дітей у різних конкурсах, чи приймають вчителі участь у змаганнях?
  • Звісно! У 2019 році стартував проект з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню. Першою в нашій школі зареєструвалася на сертифікацію вчителів Остафійчук Альона Анатоліївна, вчителька початкових класів. Також наші вчителі постійно проходять курси підвищення кваліфікації, беруть участь в різних вебінарах та круглих столах. Особисто я щорічно приймаю участь у міжнародному конкурсі «Міксіке». У цьому році зайняв 4 місце у фіналі обласного етапу.
  • Виховна частина навчального процесу відіграє не менш важливу роль і протягом навчального року відзначається дуже багато пам’ятних дат, проходять предметні тижні. Чим відрізнялося проведення таких заходів під час очного і дистанційного навчання?
  • Під час дистанційного навчання наші педагоги робили усе для того, щоб учні якісно засвоїли навчальний матеріал, вчасно виконували домашні завдання та не забували про те, що життя продовжується і в умовах карантину. Для проведення виховних годин, під час дистанційного навчання, класні керівники застосовували такі інтернет-платформи як: Zoom та Google Meet. Щоб урізноманітнити дозвілля здобувачів освіти, у період карантину, класні керівники запустили в мережі марафон #НеНудьгуйНаКарантині і всі виховні заходи, які були заплановані в річному плані, виконувалися у дистанційному режимі через соціальні мережі. За ініціативи учнівського самоврядування, серед здобувачів освіти проводився фото-челендж «Мій вільний час без комп’ютера», в якому наші учні приймали активну участь. Під час дистанційного навчання наші учні гуляли музеями та галереями, не виходячи із власного дому. Діти відвідали Галерею Брера, Галерею Уфіцці, Британський музей та музей Лувр. Карантинні обмеження відкрили перед нами велику кількість можливостей, але на жаль, в такому форматі роботи не можливо в повній мірі відчути емоції дітей, не можливо провести для них таке свято, якого вони заслуговують, не можливо запросити батьків до школи та відчути радість живого спілкування.
  •  Як ви оцінюєте якість інформатизації шкільної освіти у Вашій школі?(наявність комп’ютерного обладнання у комп’ютерному класі та кожного вчителя, забезпеченість якісним Інтернетом)
  • У грудні 2019 року у всі класні кімнати школи було проведено швидкісний інтернет. За останні 3-4 роки  в класах було встановлено 8 проекторів, 4 телевізори. У комп’ютерному класі встановлено мультимедійну дошку. Педагогічний колектив користується 15 одиницями сучасних ноутбуків. А також у комп’ютерному класі наприкінці минулого року було встановлено 12 новеньких сучасних комп’ютерів вартістю майже 180 тис.грн. Та, на жаль, не у всіх класах встановлені проектори і не всі педагоги забезпечені комп’ютерною технікою, тому нам є куди рости в даному напрямку.
  • Говорячи про матеріально – технічну базу, розкажіть, будь ласка, що було закуплено та які були проведені роботи у Вашій школі для покращення навчально – виховного процесу.
  • На посаді директора школи я працюю трохи більше року, але хочеться сказати, що за останнє п’ятиліття було поновлено всі меблі в класних приміщеннях школи, діти навчаються за новими партами. Протягом 2018 -2020 років було закуплено шкільний автобус, замінено підлогу у чотирьох класах (зокрема у двох класах у 2020 році вартістю більш ніж 40 тисяч гривень). У 2020 році здійснено обробку горищ  та встановлено блискавкозахист загальною вартістю більш ніж 150 тис. грн. Також, у 2020 році, було здійснено ремонт підлоги в спортивному залі загальною вартістю більш ніж 370 тис. грн.  
  • Зараз продовжує впроваджуватись реформа НУШ. Як у Вашій школі реалізується дана реформа?
  • На мою думки, реформа Нової української школи стала серйозним викликом для вчителів, тому за короткий час потрібно було докорінно змінити систему навчання, налаштуватися працювати по новому і освоїти сучасні методики, які здавалося не можливо реалізувати на практиці. Проте, за три роки впровадження реформи, вчителі підвищили власну кваліфікацію та успішно використовують сучасні методики навчання, учні – задоволені системою навчання, оскільки матеріал подається у ігровій формі, хоча програма залишилась складною. Щодо матеріального забезпечення, то три класи, в початковій ланці, в повній мірі забезпечені новими комплектами меблів, комп’ютерними пристроями та мультимедійним обладнанням (в кожному наявний ноутбук, принтер, проектор або телевізор). За кошти місцевої влади було придбано цеглинки Lego, конструктори Lego та дидактичний матеріал для навчання.
  • Ось вже стартувала реєстрація на основну сесію ЗНО – 2021. Скільки учнів Вашої школи планує зареєструватися та які предмети обрали випускники?
  • У цьому навчальному році у нас 19 випускників 11 класу. Всі вони будуть здавати ЗНО. Обов’язковими предметами є українська мова та література і математика, третім предметом учні будуть здавати або історію, або іноземну мову. Також учні обрали такі предмети, як: фізика, хімія, біологія та географія.
  • Чого, на Ваш погляд, сьогодні потрібно навчати дітей у першу чергу?
  • Найперше - людяності. Не всі будуть вченими та хочеться, щоб всі були вихованими. І тут школа повинна заручитись підтримкою батьків. Ми маємо навчити дітей доброти, поваги, чуйності, і не менш важливо, вірити у власні сили. Вважаю, що завданням школи у ХХІ столітті є навчити дітей як знання і навички застосовувати на практиці та підготувати їх до дорослого життя.
  • Чи виникають труднощі в директора школи та вчителя в організації освітнього процесу?
  • Найбільшою проблемою зараз є втрата інтересу до навчання з боку учнів, незатребуваність знань у суспільстві. Також болючою проблемою є кадрове забезпечення, особливо молоді, тим більше, чоловічої статі (сміється), відсутність мотивації у талановитого педагога і чомусь низький статус учителя в суспільстві. Думаю ці проблеми і породжують основні труднощі у роботі директора та вчителя.
  • Які плани у Вас на майбутнє?
  • Перш за все хочеться, щоб вірус Covid – 19 відступив і ми могли спокійно навчатись і жити. Як вже говорилося раніше, наша школа побудована ще у 1952 року і потребує ремонту. Та найболючішим питанням на цей час є потреба побудови нового, сучасного харчоблоку і ми сподіваємося, що в недалекому майбутньому ми зможемо вирішити це питання. Планів багато(сміється), та поки що це головне.

Романенко Христина,

менеджер із зв'язків з громадськістю



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь